ביקור בית במצפה נטופה

כבר בכניסה לבית אנו מבחינים בדלת כניסה יוצאת דופן בצבעוניותה: חיפוי של מרובעי זכוכית ויטראז' בגווני כחול אדום צהוב בדלת עשויה ברזל פרופיל בלגי, כמו כל שאר החלונות בבית.

DSC_0176

 

בעלי הבית זוג מהנדסים וארבעת ילדיהם מסבירים "שנינו גדלנו באזור המרכז, החלטנו לחיות בגליל בגלל האוויר, הנוף וכמובן מימוש אידיאל ישוב הארץ שלא בין חדרה לגדרה! כשבנינו את הבית רצינו להכניס את הטבע הסובב אותנו פנימה ככל האפשר.

הנוף במלוא הדרו

אכן הנוף הנגלה מיד בהיכנסנו דרך החלונות והדלת הפונה לגינה, הוא נפלא. החלונות בכל הבית הם ללא תריסים, היכן שנדרשת הצללה או פרטיות הותקנו וילונות בד רכים המכסים את החלונות.

חלל המגורים ופינת האוכל מחוברים לחלל אחד גדול בו תקרה משופעת גבוהה מאד, המגיעה בקצה הגבוה שלה עד 5 מטרים, ללא ספק מקנה תחושה של מרחב וגודל שהיה פרט עקרוני וחשוב לבעלי הבית.

DSC_0717

"בסלון החלטנו שלא תהיה טלוויזיה אלא נישות מרווחות לספרים, מערכת שמע וחפצי נוי". מביקוריה התכופים של בעלת הבית בסין בקוריאה ובהודו נאספו פריטים שונים המוסיפים חן רב לקיר הנישות הנמשך לאורכו של כל הסלון וסביבו גם אזור הישיבה. בתוך הנישות, הותקנו גופי תאורה שקועים ובעמודים שבין הנישות גופי תאורה בצורת קובייה. מה שמאפיין את הגופים הוא שבמשך היום הם אינם נראים, אלא, משתלבים לגמרי, כחלק מהקיר ושומרים על מראה מינימליסטי שאינו מעמיס על העין, ואילו בלילה התאורה משמשת כתאורת אווירה. הקיר מעל הנישות נמתח כלפי התקרה ומשמש כאדנית לצמחים המשרה אווירה רגועה. כן כן, הצמחים אמיתיים לגמרי אם עלה בדעתכם אחרת.
DSC_0761

 

מדפי הנישות, כמו מרבית הרהיטים בבית יוצרו מעץ מלא צבוע בגוונים שונים, בעל הבית בנו של נגר ותיק, חובב נגרות מושבע, ייצר, צבע והתקין במו ידיו רהיטים שונים בבית. היתרון הוא כמובן שהרהיט הותאם לצרכי המשפחה ולטעמם. לדוגמא, שולחן האוכל הרחב המתאים לעשרה סועדים וניתן לפתיחה עד ל16 סועדים עונה לצרכי המשפחה המרבה לארח.

DSC_0781
גם בחדרי השינה נשמר הקו העיצובי. בחדרה של הבת הבוגרת הריהוט יוצר מעץ מלא מולבן עם נגיעות צבע, בכחול ובכתום בדפנות המגירות, ואילו קירות החדר נצבעו בסגול.

DSC_0126
פלטת הצבעים והחומרים שנבחרו לבית חמים. הקירות בחלל המגורים נצבעו בצבע בז' צהוב, פינת הישיבה נתפרה מבד בטקסטורה של פסים עדינים בגוון כתום עמוק, מדפי הנישות, שולחן האוכל המאסיבי והכיסאות, מעץ מלא בגוון אגוז. מה שמאזן את החמימות, כניגוד משלים, בעל תרומה נפלאה לתחושת קלילות ולהרמוניה בבית הוא הפרופיל הבלגי בחלונות שנצבע בכחול אפור המשמש כעין מסגרת עדינה לתמונת הנוף הנשקפת ותכלת אפור עשן למושבי כסאות פינת האוכל.

DSC_0756